Wednesday 20 July 2011

My ghost story :# Part 1

Assalamualaikum peeps 
Seperti yang dijanjikan beberapa minit yang lepas *janji ker?*
alahh ,hentam lahh .aku nak cita gak .

Sini aku nak tulis pasal kisah benar aku kena kacau .kena kacau apa ? aieee .baca lah sampai habis entri ni .okee ;)

Actually aku memang byk pengalaman dengan benda tuh .Tipu lah kalau nk cakap aku ni tak takut even dah terjadi banyak kali doee .Benda ni yang aku tahu sentiasa bersama kita tak kira di mana kita berada tapi paling banyak kes kita akan jumpa benda ni dalam tandas kan ? Sebab nya tu memang tempat dorang selain tanah perkuburan hutan dan etc .
Berbalik kepada story aku .Aku story ringkas jer oke ,kalau tak faham boleh komen dan tanya aku sendiri .boleh kan ?

Cerita pertama aku :
Masa nih aku ,abg aku ( Tino ) ,dan ex**** aku pergi naik keta pergi Mukah .Aku dan ex**** aku ikut sama sebab nak teman abang aku jumpa awekssss dia .ngeee :3 .tapi sekarang aku dgan abg dah tade dah dgn pasangan dalam story nih .dah putusss ! hee :) *sempat juga* .Masa perjalanan pergi Mukah okay jerr ,takde masalah pun .Then dah puas ronda-ronda sekitar bandar Mukah tu kitorang hantar awek abang ni balik rumah dan kitorang trus sambung perjalanan balik Dalat terus *tu kampung kitorang* .hehehe .Masa dalam perjalanan balik tu kitorang syok syok cita sambil pasang lagu instrumental rock sikit .ngeee :3 .tgah-tgah layan lagu tu ,tetiba ex*** aku ni nk benti tepi jalan jap .Dia kata tak tahan nk 'kemeh' .kencingg lah tu. So ,kitorang stop lah tepi jeraya masa tu ,cehh bagus aku panggil ex aku N je oke ? So ,bila N ni dah kluar ,abang aku pun turut kluar nk hisap nokok jap .ngeee .Tinggal aku sorang lah dalam kereta ,masa tu aku dah rasa lain macam tapi aku biarkan je .Aku biarkan sebab aku ingat tu cuma mainan perasaan aku jer .Then ,bila dua-dua dah masuk dalam kitorang teruskan perjalanan .Then tiba-tiba jer si N ni story sal benda-benda camtu pulak .Nak tahu story si N ? Dia story sal tempat-tempat keras dekat area Mukah tuh memang dah feymess sgt :) .Kebetulan pulak masa tuh kitorang dapat signal dari sorang pembonceng motosikal depan kitorang ,kira nk suroh kitorang temankan dia .So dengan hati yang baik dan ikhlas kitorang temankan dia balik ,kitorang eskot dia dari belakang ;) .punya lah lega hati si pembonceng motosikal nih .hehe .Actually pembonceng tu sama kampung dengan si N nihh .si pembonceng tu tadi keja part time kat Mukah ,kira ulang alik salu lah dari Dalat ke Mukah .Dah selesai hantar si N dan si pembonceng ni tadi ,tinggallah aku sorang dengan abang aku .Memang senyap jer masa kitorang drive tu sebab dua-dua dah rasa tired sangat tapi abang cakap masa tu nak singgah pergi stall burger kawan dia sebelum kitorang balik rumah .so aku angguk pala jer masa tuh .Then kan sampai jer stall kawan abang aku ,dia park keta dia adalah jauh sikit dari stall kwan dia .Aku tak kluar masa tu ,aku cakap nk stay lam keta jer .So abg kluar lah .Boleh tahan lamak gak lahh tunggu abg masa tu borak ngan kawan ,maybe dalam 25 minit camtu lahh .Masa tu dah pukul 10 lebih kalau tak silap aku lahh .Aku dalam kereta tu dah rasa lain macam dah ,macam ada something 'temankan' aku masa tuh ,byk kali gak aku toleh sit belakang tapi tade papa gak .kosongg jer .So aku buat macam tak tahu .*Masa tu aku belum convert islam g :\ .Okay ,bila 25 minit berlalu abang pun masuk kereta dan terus drive ,lepas tuh dia cakap " Apasal kereta ni asa berat semacam aaa ?" .Aku apalagi buat muka blur cakap "Entahlahh labu" .So dia toleh sit belakang kitorang then slumber dek jer cakap " Laa ,'dia' ikut kita baliklah . Buat macam taktahu oke ,'dia' tak kacau kita ,kita pn tak kacau 'dia' oke ?" .Ciss ,punya slumber ayat abang masa tuh .Aku dah tertelan air liur byk kali dah masa tu .Fuhhh ,nasib tak terkencing dalam seluar .hehehe =.=" .
So ,bila balik rumah jer .Aku terus masuk bilik then paksa mata untuk tidor .Dahhhh .Pagi tu aku p cita ngan adik aku .Actually abang aku ada sixth sense ni ,dia boleh nampak 'benda tuh' .Orang cakap tu keistimewaan kitorang .oke ? ni story pertama aku .Lepas ni aku story part laen kisah benar aku sorang pulak .heeeee ;) .Wait aaa .
p/s : yang aku heran macam mana abg dapat suroh benda tuh balik camtuh je ehh or benda tu ekot abang skali ? Sebab abang aku ni cakap dia dah terlalu biasa sangat dah jumpa benda tu .hmmm .bukan nk sombong tapi layan mereka macam hidupan kita juga .Tu jerr rahsia nye kot .

Aku nak pi mandi sat .Bubbyeee ;)

2 comments:

  1. suka baca ur story .. lucu ehh . he

    ReplyDelete
  2. hehe .thankyouuu .pat polah seram komedi nak ? haha :DD .tapi yar kisah benar bah .

    ReplyDelete


A