Thursday 30 June 2011

Buli punya pasal.S O R R Y

Assalamualaikum wbt

hello party people

and also hello there my lovely blogg .heart you blog .macam laki ketiga dalam hati hamba nih .okayy ,harinih hamba saje jer nk publish post baru untuk bnyakkan lagi post dalam blog baru nih .

hamba hari nih ingat nak pakai "aku" jer lu :p
HARI INI TOPIK AKU BULI


Yerr ,ini kisah benar apa yang berlaku dalam hidup aku ehh .memang sumpah benar belaka .
okay nak dimulakan story nih masa aku umur 11 tahun .yerr ,boleh tahan bijaksana aku dalam kelas dulu babe .Then famous sebab aku salu dapat tempat pertama,kedua takpun ketiga .Then salu jadi ketua ,yerr tak kira ketua KK ataupun dlam kelas. Selain itu juga aku seorang atlet .hehehe :DD

******

berbalik kepada topik ,aku nyesal gak bila fikir balik hal nih .Aku tak bermaksud nak jahat masa tu .biasalah budak-budak .Memang suka something yang baru .Aku masa tu memang nakal sesangat sampai suka buli org tapi bila aku jadi solo ,aku akan jadi baik .Alkisah nya ,semasa aku teringat akan seorang classmates aku tuh dulu .Nama dia Zee ( bukan nama sebenar ) .Dia memang seorang yang pendiam dalam kelas ,suka buat hal sendiri tapi slalu kena buli kitorang .*yerr asa menyesal sangat aku :|
Dahlaa dulu kawan2 aku selalu nk kenakan dia ,bila dah satu kepala dengan kawan ni ,yang aku nk join jugak apasal kan? hmmp
Dia satu2nya perempuan yang 1st datang bulan masa umur kitorang dulu .lerr ,almaklum jadi sakai masa tu .Sapa yang datang period dulu ,ofcos diketawakan .berlainan dengan budak sekarang .*Bangga tuh period ,asa dah boleh kawen .Bahahaha :DD

Disebabkan pembulian dari kami ,si Zee semakin rasa tertekan .Aku perasan masa kitorang darjah 6 ,dia selalu dudok sorangg2 blakang kelas then ketawa sorang2 macam ada someone dengan dia cakap .yerrr ,masa tu aku dah warning kawan2 aku soh jangan buli dia lagi ,kesian dah aku tengok dia .macam dah gila :\
Tapi kawan2 aku taknak gak dengar aku ,dorang ketawakan aku pulak .Tapi aku tak ambik kesah pun ,aku terus pilih untuk STOP buli dia. Aku tak dekati dia ,tapi aku selalu perhatikan dia ,macam seram jer aku tengok dia .

Then ,dia masih bertahan gak sampai kitorang form 2 ,aku masa tuh still perhatikan perkembangan dia .Taktahu pulak makin terok jadi nyer :\ .dia diberhentikan sekolah kerana disahkan tidak waras ehh .Jahat kalau nk pakai word GILA .hmmp .kesian aku tengok ,dia stres sangat sampai rambut byk gugur ditarik2 ehh .sekarang aku tengok dia dah botak .Mom dia cakap even dia gila dia xkacau org tapi dia cederakan diri sendiri .ALLAH ! kesian betol aku dengan dia .nak nanggis pun ada gak rasa bila aku terkenang then tengok keadaan dia sekarang .

Hope dia akan sembuh satu hari kelak then bahagia di samping org tersayang .
AMIN 

No comments:

Post a Comment


A